Телефони гарячої лінії

   Якщо Ви володієте інформацією, що потребує повноважного реагування органу міської влади, пропонуємо одразу телефонувати:

з питань освіти:

·         до заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Андрія Сташка за тел.: 097 869 98 80

·         до начальника Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради Віталія Оліха за тел.: 097 225 99 15

 

    Звіт

    Звіт в.о.директора  Шевченківського ліцею за

     2021-2022 навчальний рік

    Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією Росії, освітяни – на своєму вчительському трудовому фронті, працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу. 



    На виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 №178, у відповідності до функціональних обов’язків та з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність та підсумки роботи колективу протягом 2021 –2022 навчального року.

    У своїй діяльності протягом звітного періоду я як в.о.директора школи керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

    Особливістю 2021-2022 н.р. у закладі була організація освітнього процесу в умовах дотримання протиепідемічних заходів у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID - 19. У першому семестрі учні 1-10 класів навчалися дистанційно з 08.11.2021 р. по 19.11.2021р. та на початку другого семестру з 24.01.2022 по 11.02.2022 (1- 10 класи).

    Надзвичайною особливістю роботи закладу у 2021-2022 н.р. було проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, викликаного початком повномасштабної російсько-української війни. Міністерство освіти і науки України листом від 25.02.2022 №1.3276/22 рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес, відповідно до наказу Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради від 25.02.2022 №50 «Про запровадження канікул у закладах загальної середньої освіти Хмільницької міської ради»  тому у школі було видано наказ від 25.02.2022 №42 «Про запровадження канікул в умовах воєнного стану» та оголошено канікули для учнів 1-10 класів з 28.02.2022 р. по 12.03.2022 р. і внесено зміни до структури навчального року. Відповідно до наказу Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради від 12.03.2022 №54 «Про організацію освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти Хмільницької міської ради»  освітній процес у закладі було відновлено. З 14 березня і до завершення навчального року освітній процес у закладі відбувався з використанням дистанційних форм навчання.

              У 2021-2022 н.р. педагогічний колектив працював над єдиною навчальною проблемою «Реалізація особистісно-орієнтованого навчання з метою формування ключових компетентностей моделі випускника початкової, базової та старшої школи».

    На сучасному етапі головним завданням нашого закладу є підвищення якості освіти через упровадження інновацій, сучасних підходів до оцінювання, зокрема формувальне оцінювання, само- та взаємооцінювання, дотримання основних принципів НУШ –дитиноцентризму, педагогіки партнерства, інтеграції предметів.

    Загальна інформація про заклад освіти

     Заклад зазнав реорганізаційних змін: згідно рішення VІІ сесії міської ради VІІІ скликання 10 грудня 2021 року  № 939 «Про перейменування закладів освіти Хмільницької міської ради та затвердження їх статутів в новій редакції» змінено найменування Комунальний заклад «Шевченківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів» Хмільницької міської ради було перейменовано на Шевченківський ліцей Хмільницької міської ради.

    Заклад розташований за адресою: с.Шевченка, вул. Шкільна, 36, Хмільницького району, Вінницької області, 22312.

    Заклад знаходиться у комунальній власності Хмільницької міської територіальної громади в особі Хмільницької міської ради Вінницької області.

    Ліцей є закладом загальної середньої світи, що забезпечує здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти і провадить освітню діяльність відповідно до ліцензій.

    Ліцей оприлюднює інформацію про свою діяльність на сайті закладу для інформування учасників освітнього процесу та громади відповідно до вимог ст.30 Закону України "Про освіту".

    У закладі визначена українська мова навчання.

    Загальноосвітня школа

    Початкова школа

    Основна школа

    Старша школа

    1–4 класи

    5–9 класи

    10-–11  класи

    К-сть класів

    К-сть учнів

    К-сть класів

    К-сть учнів

    К-сть класів

    К-сть учнів

    3

    24

    5

    47

    1

    6

    Усього класів школи:                                                           9                                                           

    Усього учнів школи:                                                           77                                                                

    Середня наповнюваність:                                                   7

    Управління та фінансування здійснюється Управлінням освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради.

    На кінець навчального року у закладі навчається 77 дітей,  24 здобувачі освіти в початковій школі, 47 здобувачів освіти в середній школі та 6 здобувачів освіти в старшій школі. На даний час до 1 класу зарахованих дітей немає, на наступний рік передбачається 3 першокласника.

    У 2021-2022 н.р. у закладі працювало 16 педагогічних працівники і 11 працівників з числа обслуговуючого персоналу (2 чоловіки працюють сезонно (в період опалювального сезону).

    Школа працює за 5 – денним робочим тижнем.

                   Матеріально-технічна база навчального закладу

    Приміщення й територія закладу є безпечними та комфортними. Проведено озеленення території в рамках місячника чистоти, на постійному контролі справності інвентарю, відсутності ям та інших загроз травмування дітей, здійснено покіс трави на території та прилеглій території. Внутрішній дизайн приміщення відповідає нормам.

    Будівля школи прийнята в експлуатацію у 1936 році, 86 років тому. Будівля стара, але адміністрація школи разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням і зміцненням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться з 01.01.2021 р. Управлінням освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради

    Меблі відповідають санітарно – гігієнічним та ергономічним вимогам.

    Забезпечено режим прибирання та провітрювання приміщення, місць громадського користування. У закладі дотримано вимоги температурного режиму, рівня освітлення.

    У  приміщенні закладу є бездротовий доступ до мережі Інтернет. У закладі наявні обмеження доступу до сайтів з небажаним змістом, використовується антивірусне програмне забезпечення. Учасники освітнього процесу проінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет.

    Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, авансу.

    Постійно ми отримуємо підтримку з боку Управління освіти:

    - миючі і дезинфікуючі засоби для утримання приміщення школи відповідно санітарно-гігієнічних норм;

    - інвентар (відра, віники);

    - ксероксний папір;

    - придбання ліків для медичного кабінету школи;

    - виділення пального для шкільного автобуса на підвезення учнів до школи.

    Протягом 2021 - 2022 н.р. навчальний заклад отримав:

    1.    Стіл учнівський 1-місний з регулюванням кута нахилу стільниці – 5 шт.

    2.    Стілець Т – подібний  - 5 шт.

    3.    3 +2 ноутбуків

    4.    Ноутбук для НУШ

    5.    Принтер для НУШ

    6.    Лампа для ламінування для НУШ

    7.    Холодильна камера – 1 шт.

    8.    Бензокоса – 1 шт.

        Незважаючи на складність усієї ситуації у 2021-2022 н.р., весь колектив ліцею продовжує приділяти увагу естетичному оформленню навчального закладу. Подвір’я школи прибране, доглянуте: підрізано дерева, кущі, покошено газони, побілено бордюри, висаджено квіти, посаджено молодий сад.

    Кадрове забезпечення навчального закладу

    У 2021-2022 навчальному році в закладі число працюючих 26 осіб. З них: 16 вчителів, 1 медична сестра, бібліотекар і 8 чоловік обслуговуючого персоналу.

    Розстановка кадрів умотивована та раціональна, проводиться відповідно до освітнього рівня, у відповідності зі спеціалізацією, з урахуванням творчих здібностей і побажань учителів. Кількість вчителів, класних керівників, членів адміністрації визначена кількістю класів, робочим навчальним планом закладу та штатним розписом.

    Усі вчителі пройшли курсову перепідготовку, що дає їм право викладати предмети.

    Забезпеченість закладу педагогічними кадрами відбувається за рахунок штатних працівників.

    Якісний склад педагогічного колективу

     

     

    Вік педагогічних працівників

    до 30 років

    31–40 років

    41–50 років

    51–55 років

    Більше 55 років

    Кількість педагогічних працівників

    1

    1

    7

    1

    6

     

     

     

    Педагогічний стаж працівників

    до 3 років

    понад 3 роки

    понад 10 років

    понад 20 років

    понад 30 років

    понад 40 років

    понад 50 років

    Кількість педагогічних працівників

    2

    -

    1

    7

    5

    1

    -

    Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу на високому рівні

    Атестація педагогічних працівників у Шевченківському ліцеї Хмільницької міської ради у 2021-2022 навчальному році проводилась відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних працівників» (Наказ МОН України №930 від 06.10.2010 р.). Адміністрацією школи та атестаційною комісією своєчасно було виконано такі заходи: у вересні проведено корегування плану атестації на навчальний рік, створено атестаційну комісії, видано відповідні накази. Педагогічний колектив був ознайомлений із списком педагогічних працівників, які атестуються. Було перевірено строки проходження курсів підвищення кваліфікації; у жовтні закріплено за вчителями членів експертних комісій для вивчення системи і узагальнення досвіду роботи. Складено графік проведення відкритих уроків та позакласних заходів. Впродовж 2021-2022 н.р. членами атестаційної комісії ліцею було відвідано уроки й інші заходи вчителів, що атестувалися. У 2021-2022 навчальному році було атестовано 3 педагогічних працівника.

    За результатами атестації 2021-2022 н.р.:

    ·       Головатюк Г.І., учителю початкових класів, підтверджене раніше присвоєне  звання «старший вчитель».

    ·       Бондаренко М.М., учителька української мови та літератури, підтверджена раніше присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»;

    ·       Ткаченко Н.А., учителька географії та біології, підтверджена раніше присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії».

              Протягом 2021-2022 навчального року на базі КЗВО Вінницька академія безперервної освіти пройшли фахові та тематичні курси. Усі педагогічні працівники, які у новому 2022-2023 н.р. будуть викладати у 5 класі (НУШ), пройшли підвищення кваліфікації (перший етап — 30 годин, другий етап — 15 годин) як вчителі, які реалізовуватимуть новий Державний стандарт базової середньої освіти.

    У рамках самоосвітньої діяльності протягом навчального року вчителі закладу навчались на професійних онлайн курсах підвищення педагогічної майстерності, відвідували вебінари на платформах:

    ·           Студія онлайн-освіти EdEra;

    ·           Платформа масових відкритих онлайн-курсів Prometheus;

    ·           Національна онлайн-платформа з цифрової грамотності;

    ·           Інтерактивне навчання: видавництво «Ранок»

    ·           ТОВ «На Урок» освітній проект;

    ·           ТОВ «Всеосвіта», тощо.

    Задача роботи з педагогічними кадрами полягала у забезпечені безперервної освіти педагогічних працівників, підвищенні їх професіоналізму, освітнього загальнокультурного рівнів, удосконаленні науково-методичного, інформаційного забезпечення педагогічної діяльності.

    Виконуюча обов’язки директора школи вчитель початкових класів Дощич Вікторія Сергіївна.

    Заступник з навчально-виховної роботи вчитель основ здоров’я Мартинюк Інна Анатоліївна із 20-річним стажем займаної посади.

    Методична робота

    Відповідно до річного плану роботи закладу у 2021-2022 н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Указів Президента України "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", "Про Національну доктрину розвитку освіти", спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Методична діяльність педколективу направлена на вирішення науково-методичної проблеми: «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму».

    Для забезпечення неперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом школи, організували роботу в таких напрямках:

    - методичне об’єднання вчителів початкових класів (керівник Беспечна О.В.). На засіданнях МО розглядали наступні питання:

    ·        обговорення методичних рекомендацій «Особливості освітнього процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2021-2022 н.р.»;

    ·        опрацювання методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів початкових класів НУШ;

    ·        впровадження в освітній процес інструментів дистанційного навчання;

    ·        захист проектів « Особливості використання освітніх технологій на сучасному етапі навчання»;

    ·        самозвіт вчителів, які атестуються.

    - методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу (керівник Ткаченко Н.А.). На засіданнях МО розглядали наступні питання:

    ·        опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання предметів природничого циклу у 2021-2022 н.р.;

    ·        впровадження в освітній процес інструментів дистанційного навчання;

    ·        підсумки проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та участь у ІІ етапі;

    ·        використання системи творчих завдань на уроках математики;

    ·        круглий стіл: «Підсумки проведення предметних тижнів».

     

    - методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Бондаренко М.М.). На засіданнях МО розглядали наступні питання:

    ·        опрацювання документів та інструктивно-методичних рекомендацій щодо викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу у 2021-2022 н.р.;

    ·        дотримання єдиного мовного режиму в школі;

    ·        організація і проведення Дня української писемності в школі;

    ·        громадянське виховання на уроках зарубіжної літератури.

    - методичне об’єднання класних керівників (керівник Мартинюк І.А.). На засіданнях МО розглядали наступні питання:

    ·       про організацію роботи з батьками протягом навчального року;

    ·       впровадження ІКТ у роботі класного керівника;

    ·       особистісно-діяльнісний підхід як умова розвитку та саморозвитку учнів у процесі виховання;

    ·       попередження дитячого травматизму.

    Кожне з методичних об’єднань проводило засідання згідно попередньо складеного графіка , які охоплювали актуальні питання щодо організації та покращення якості освітнього процесу в школі.

    Постійно проводилися консультації для педагогічних працівників адміністрацією школи, керівниками шкільних методичних об’єднань з питань організації освітнього процесу, методичної роботи, ведення шкільної документації, використання під час планування та проведення уроків та позакласних заходів інновацій освіти.

    Протягом 2021-2022 н.р. належна увага з боку керівництва школи приділялась росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.

    Для організації проведення методичної роботи з педагогічними працівниками постійно використовуються хмарні технології: з використанням Google Таблиць та Google Документів, заповнюються звіти про підсумки навчання та відвідування учнями школи, планується робота шкільних методичних об’єднань тощо; за допомогою Google Форм проводиться анкетування педагогічних працівників школи.

    Навчально-виховна робота

    На виконання основних вимог Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», згідно з річним планом роботи школи адміністрацією було проведено комплексний аналіз виконання навчальних програм. Освітню програму складено за Типовими освітніми програмами:

     

    -         для 1 – 2 класів – за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р.Б., затвердженою наказом МОН України від 08.10.2019 №1272;

    -        для 3 – 4 класів – за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р.Б., затвердженою наказом МОН України від 08.10.2019 №1273;

    -        для 5 – 9 – х класів – за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 №405;

    -        для 10-11 – х класів – за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 №408.

    Оцінювання навчальної діяльності учнів за ІІ семестр та рік здійснювалося відповідно до Методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 н.р., затвердженими наказом МОН України від 01 квітня 2022 р. № 290 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 навчального року”.

    Середній кількісний показник рівня навчальних досягнень такий:

    - Високий рівень - 4 учні ( 7 %);

    - Достатній рівень - 27 учень ( 53 %);

    - Середній рівень - 24 учнів ( 47 %);

                - Початковий рівень - 0 учнів ( 0%).

    У початковій школі навчається 24 учні, з них 9 учнів 1-2 класів, 1 клас навчався за індивідуальною формою навчання (педагогічний патронаж), результати навчання визначаються за формувальним оцінюванням (сформовані / ще формуються). 15 учнів 3-4 класів оцінювались рівневою оцінкою (перша буква назви рівня).

    На високий рівні серед учнів 3-4 класів навчається 1  учень 3 класу.

    Середній бал по школі – 7,3. Проаналізувавши середній бал по предметах, на основі відомостей навчальних досягнень, потрібно сказати, що такі предмети як: українська мова, українська література, математика, зарубіжна література, англійська мова, фізика мають нижчий середній бал по предметах, ніж бал по школі. Це може бути зумовлено багатьма факторами, головний з яких – складність предметів.

    Отже, вчителям необхідно продовжувати роботу щодо якісної підготовки здобувачів освіти та випускників для підвищення середнього балу навчальних досягнень.

    По завершенню 2021-2022 н.р. учні 1- 10 класів переведені до наступного класу.

              Цього року школу закінчили з високими балами і нагороджені Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» наступні учні: Корчинський Назар, Казмірчук Ангеліна.

    Через карантинні заходи було відмінено ряд спортивних змагань серед школярів Хмільницької міської громади. Однак учні Шевченківського ліцею проявили себе під час спортивних змагань з волейболу. Дівчата Шевченківського ліцею Хмільницької міської ради здобули ІІ місце (вчитель -Маласай В.О.).

    Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

    Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив закладу освіти протягом 2021 – 2022 н. р. орієнтувався на нормативно-правову базу з питань виховної роботи.

    На виконання Державної Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» у закладі сплановано систему заходів різного спрямування із забезпеченням виконання завдань, які є метою сучасного освітнього процесу:  формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особисті, готової протистояти асоціальним впливам, справлятися з особистими проблемами, творити себе та оточуючий світ.

    Проблема над якою працювали педагоги закладу: «Виховання гармонійно розвиненої та національно свідомої особистості учня за умов сьогодення».

    Для реалізації згаданої вище Державної Програми був розроблений план виховної роботи закладу освіти та плани виховної роботи класних керівників відповідно до таких ціннісних орієнтирів:

    Ø Ціннісне ставлення до себе.

    Ø Ціннісне ставлення до сім′ї, родини, людей.

    Ø Ціннісне ставлення до праці.

    Ø Ціннісне ставлення до природи.

    Ø Ціннісне ставлення до мистецтва.

    Ø Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

    Виховна діяльність школи була спрямована за напрямками:

    Ø Превентивне виховання

    Ø Морально-етичне виховання

    Ø Громадсько-патріотичне виховання

    Ø Художньо-естетичне виховання

    Ø Трудове виховання

    Ø Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя

    Ø Екологічне виховання

    Стрижнем виховного процесу в 2021 – 2022 н. р. є національно-патріотичне та громадянське спрямування.

    Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі працює 9 класних керівників, 1 клас – педагогічний патронаж, шкільний бібліотекар та заступник директора з виховної роботи.

    Колектив закладу керувався головним завданням – виховати морально здорову, духовно багату, різнобічно розвинуту людину, яка поважає й любить рідну землю, культуру свого народу; громадянина правової держави, який знатиме й поважатиме закони, любитиме Україну, орієнтуватиметься в сучасному політичному житті й буде готовий працювати заради процвітання своєї країни.

    Важливим є те, що більшість подій та заходів, що проходять в закладі, висвітлюються на сторінках сайту школи та в групі закладу освіти у Фейсбук. Це дає можливість систематично інформувати батьків та громадськість про проведену роботу в школі. Адже через карантинні обмеження, дана група осіб не може бути фізично присутня під час їх проведення. А із введенням воєнного стану в Україні, весь навчально-виховний процес проводився за допомогою дистанційних технологій. Звіти про пророблену роботу неодноразово були відзначені Управленням освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради.

    У коридорах та навчальних приміщеннях розміщувалися виставки робіт учнів, мотивуюючі осередки щодо пізнавальної діяльності учнів (цікаві завдання, візуалізовані навчальні матеріали, інформація про шкільне життя здобувачів освіти, виставки та матеріали до знаменних дат, привітання із перемогами в учнівських конкурсах).

    Щотижня класними керівниками проводяться години спілкування та інформування. Також наш заклад освіти постійно долучається до відзначення усіх пам’ятних та знаменних дат та до всіх заходів, що проходять в нашій територіальній громаді.

    Класними керівниками систематично проводяться бесіди з БЖД: «Використання піротехнічних засобів», «Правила безпечної поведінки на канікулах», «Маму й тата я люблю і здоров’я бережу» та інші.

    У рамках Тижня безпеки дорожнього руху  в закладі проведено єдиний національний урок «Безпечна дорога додому». Метою даного заходу є попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

    З метою організації превентивного виховання з учнями 1-10 класів проведено ряд бесід:  

    ·       Право дитини від усіх форм насильства.

    ·       Здоров’я найцінніший скарб

    ·       Твої права та обов’язки в школі, громадських місцях, на вулиці.

    ·       Поведінка – дзеркало, в якому кожен показує свій вигляд.

    ·       Бути здоровим -це модно. Профілактика шкідливих звичок

    ·        Що таке правопорушення? Їх види. Відповідальність за них.

    ·       Кримінальна відповідальність неповнолітніх.

    ·       Профілактика шкідливих звичок. Формула здорового способу життя .

    ·       Що таке злочин? Кримінальна відповідальність та кримінальне покарання. Особливості відповідальності неповнолітніх. Права, свободи та обов’язки громадян України .

    ·       Профілактика шкідливих звичок.

    ·       Здоровий спосіб життя- вибір успішних

    Протягом навчального року здобувачі освіти брали участь у таких конкурсах:

    1.    Флешмоб #Повертайся живим з нагоди Дня пам’яті та примирення.

    2.    Фотоквест «А Я іду по світу в вишиванці».

    3.    Флешмоб «Доброго дня, Ми з України!!!».

    4.    Конкурс «Ми за безпечне майбутнє»

    5.    Про проведення Всеукраїнської краєзнавчої акції учнівської молоді.

    6.    Флешмоб # Україна – це Я, Україна – це Ти, Україна – це Ми з нагоди Дня захисту дітей.

    7.    Флешмоб «Благодійне серце Вінниччини з ЗСУ».

    8.    Проект «Мамо , я бачу війну».

    9.    Флешмоб до Дня народження Великого Кобзаря.

    10. Акція «Живі, поки пам’ятаємо…»

    11. Акція «Вогник пам’яті»

    12. Про роковини Голодомору.

    13. Конкурс «Благодійна Україна».

    Враховуючи воєнний стан, у новому форматі пройшло цьогоріч і святкування Останнього Дзвоника, який пройшов онлайн.

    У зв’язку із впровадженням карантинних обмежувальних заходів, введенням воєнного стану в Україні, відповідно до постанови №10 від 06.09.2021р. «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)»,  відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»,  з метою забезпечення здобувачам освіти можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти  на дистанційній основі  здійснювалося навчання з 08.11 по 19.11.2021 року, з 24.01-11.02. 2022 року , 24-25.02.2022 року, 14.03.-03.06.2022 року.

    Дистанційне навчання реалізовувалося шляхом використання технологій дистанційного навчання.

     Вчителі-предметники завантажували інформацію для учнів протягом усього періоду дистанційного навчання (розробки уроків, посилання на електронні підручники, бібліотеки, предметні сайти, освітні портали);

    Класні керівники повідомили батькам учнів  про перехід освітнього закладу на роботу за дистанційними технологіями навчання з використанням соціальних мереж, телефонних дзвінків та повідомлень.

    Вчителі школи:

    - скоригували календарно-тематичне планування з урахуванням  матеріалу, відпрацьованого за допомогою дистанційних технологій навчання.

    - у обов’язковому порядку наповнювали інформацією хмарне сховище уроками у відповідності до скорегованого календарно-тематичного планування та вчасно інформували адміністрацію школи про неможливість розміщення матеріалів або проведення дистанційних уроків з об’єктивних причин;

     - розміщені електронні адреси для забезпечення зв’язку з учнями протягом усього дистанційного періоду роботи.

    - Здавали у електронному вигляді звіти про роботу у дистанційному режимі.

    Підведено підсумки щодо навчання з використанням дистанційних технологій вчителями-предметниками:

    Вчителі школи, здійснюючи навчання з використанням дистанційних технологій, навчальні програми з предметів виконали в повному обсязі.

    Робота класних керівників  із учнями та батьками під час навчання з використанням дистанційних технологій полягала у:

    1.      Інформуванні батьків та учнів про перехід навчального процесу у дистанційний режим, консультації (телефонний режим, групи у Viber).

    2.      Оповіщенні у групі Viber важливої інформації для батьків та учнів.

    3.      Збір інформації від учителів-предметників щодо виконання практичних завдань учнями та зв’язок з батьками (за необхідності).

    4.      Виявленні учнів, які не охоплені дистанційним навчанням із різних причин, встановлення зв’язку з ними.

    5.      Організації роботи класних керівників, вчителів-предметників, учнів,  надання консультацій, порад у групах Viber та у телефонному режимі.

    6.      Профорієнтаційній роботі для учнів 9 класу (віртуальні дні відкритих дверей).

    Підсумки організації інклюзивної роботи в школі

    Інклюзивне навчання в закладі було організовано відповідно до статті 9 Закону України «Про загальну середню освіту», на виконання Указу Президента України від 19.05.2011 року «Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями», Постанови Кабінету Міністрів від 15.08.2011 р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, зі змінами затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. № 588, Постанови КМУ від 21.08.2013 р. № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами», Наказу МОН України від 08.06.2018 р. № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі середньої та дошкільної освіти», Листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.2012 р. № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання» та з метою реалізації державної політики щодо забезпечення прав дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, на здобуття якісної освіти, інтеграції їх у суспільство шляхом запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання

    У 2021-2022 навчальному році було організовано роботу 1 інклюзивного класу  для однієї дитини з особливими освітніми  потребами з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності .

    Основними завданнями інклюзивного навчання у 2021-2022 навчальному році були такі напрямки:

    -здобуття дитиною з особливими освітніми потребами відповідного рівня освіти у середовищі однолітків згідно з Державним стандартом загальної середньої освіти;

    -забезпечення різнобічного розвитку дитини, реалізація її здібностей;

    -забезпечення диференційного психолого-педагогічного супроводу;

    -створення позитивного мікроклімату у закладі, формування активного міжособистісного спілкування дитини з особливими освітніми  потребами з іншими дітьми;

    -надання консультативної допомоги сім’ї, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами та залучення батьків до розробки індивідуальної програми навчання.

    Інклюзивне навчання в закладі організоване на підставі заяви батьків, висновків ІРЦ (ПМПК) та наказу в.о. директора «Про організацію навчання за інклюзивною формою».

    Навчальні програми сформовані на основі типових загальноосвітніх програм, внесені зміни у відповідності до висновків ІРЦ (ПМПК). Навчальна програма  учня адаптована у відповідності до особливостей сприйняття дитини. Змінені прийоми та методи викладання матеріалу.

    Індивідуальна програма з навчальних предметів розроблені на основі загальноосвітньої програми, зі змінами щодо учня, адаптовані. Зміни вносилися вчителями-предметниками, асистентом вчителя, з урахуванням індивідуальних особливостей учня.

    Індивідуальна програми розвитку відповідає вимогам, а саме:

    відповідають затвердженій формі індивідуальної програми розвитку;

    до групи фахівців входять батьки  залучені до розробки та  перегляду ІПР;

    програма затверджена в.о.директора закладу та підписана батьками

    термін перегляду ІПР двічі на рік (за необхідності частіше) з метою корегування;

    Характеристика корекційних занять:

    корекційні заняття складені та узгоджені з фахівцями відповідно до висновків ІРЦ (ПМПК);

    кількість годин відповідає висновкам ІРЦ (ПМПК), напрямки корекційної роботи розроблені психологами, логопедом, асистентом учителя з урахуванням індивідуальних потреб дитини з особливими освітніми потребами;

    корекційні заняття затверджені в.о.директора школи, батьками та включені до індивідуальної програми розвитку;

    Під час вивчення питання стану реалізації інклюзивного навчання було виявлено, що залучення дитини з особливими потребами до такої форми навчання позитивно впливає на соціально-емоційну сферу, фізичний та творчий розвиток, більш прихильне ставлення до них учнів класу. Вчителі та батьки відзначають, що за період навчання учня за інклюзивною формою відбуваються позитивні зміни: він із задоволенням спілкується з однолітками, краще адаптується до роботи на уроці, швидше звикає до ритму уроку, позитивно ставляться до навчання, адекватно реагує на зауваження вчителя. Найбільшим успіхом учня є те, що він не помічають своєї відмінності від однолітків, вільно з ними спілкуються, беруть участь у шкільному житті класу.

    Асистент вчителя веде журнали обліку роботи та занять з дитиною протягом усього навчального року  відповідно з індивідуальною програмою розвитку.

    Рівень результативності навчальних досягнень оцінюється в порівнянні з попередніми досягненнями дитини з особливими потребами.

    Дитина з ООП є учнем 5 класу, тож основним завданням було адаптуватися до  великої кількості вчителів, зміни умов навчання, зміни основного виду діяльності з навчання на спілкування, швидких змін опанувати навички самоконтролю, виробити уміння підібрати власні приклади, пояснювати свої дії. Навички самообслуговування розвинуто на достатньому рівні: готує та прибирає робоче місце,  розвішує одяг, тощо. Навчальну програму засвоїв в межах передбачених результатів, завдання виконує з допомогою дорослих .

    У закладі наявні усі відповідні документи (накази, висновки ІРЦ (ПМПК), індивідуальні програми розвитку) щодо організації  інклюзивного навчання учнів. Протягом 2021-2022 навчального року проводилися наради команди супроводу щодо покращення та вдосконалення роботи з дитиною з особливими потребами.

    Умови для харчування здобувачів освіти і працівників

       Здорове харчування школярів впевнено можна віднести до одного з основних факторів їх розвитку.

        З метою створення умов для зміцнення здоров`я, формування навичок правильного харчування, пошуку нових форм обслуговування дітей, збільшення охоплення учнів гарячим харчуванням, було розроблено основні завдання:

    -   забезпечення безкоштовним і пільговим харчуванням учнів закладу;

    -   створення сприятливих умов для організації раціонального харчування;

     -  підвищення культури харчування;

    -  забезпечення санітарно-гігієнічної безпеки харчування;

    Організація харчування учнів закладу регламентується Законами України «Про охорону дитинства», «Про загальну середню освіту», Наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України № 242 /329 від 01.06.2005 року «Про затвердження Порядку організації харчування у навчальних та оздоровчих закладах», Постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 р. № 116 «Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податком на додану вартість», Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 23.04.2021 № 4 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19», Наказом МОН України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» та іншими нормативними документами.

    Протягом навчального року проводилась організаційна робота з учнями та батьками щодо залучення дітей до харчування.

    З метою забезпечення якісного харчування учнів, охорони їхнього життя і здоров`я, недопущення приймання недоброякісних продуктів харчування та продовольчої сировини до їдальні в закладі здійснювався щоденний контроль адміністрацією.

    Медичною сестрою – Рудою С.В. щодня знімався бракераж сировини й готової продукції, що реєструвався у відповідних журналах. Правильно оформлена сертифікація отриманих продуктів, забезпечено необхідні умови та терміни зберігання продуктів, технологія приготування їжі. Відповідно до вимог вівся журнал здоров’я працівників харчоблоку.

    Меню-розкладка складалася на кожний наступний день відповідно до наявності продуктів харчування, з урахуванням примірного чотирьохтижневого меню.

    Відповідно до вимог щодо організації харчування в умовах епідемічних заходів (у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) відповідно рівням епідемічної небезпеки відповідальним за харчування в закладі було розроблено графіки харчування здобувачів освіти, в яких був проведений розрахунок максимальної кількості учнів, які можуть одночасно вживати їжу, не порушуючи рекомендованої дистанції.

     Шкільна їдальня функціонувала з дотриманням санітарно-гігієнічних норм. Біля приміщення їдальні є місце для миття рук. Питний режим здобувачів освіти організовано за умов використання індивідуальних ємностей для рідини.

    З метою підвищення культури харчування, за кожним класом у їдальні закріплені столи на 4 осіб. Готові страви видавали кожному класу окремо, відповідно до графіка приймання гарячого харчування.

    Усі працівники харчоблоку були забезпечені засобами індивідуального захисту (захисними масками, рукавичками). При організації харчування забезпечено умови для дотримання працівниками правил особистої гігієни – рукомийники, мило рідке, паперові рушники, антисептичні засоби для обробки рук.

    З працівниками харчоблоку проведено навчання щодо використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, проведено відповідний інструктаж з правил гігієни з фіксацією до Журналу інструктажів з питань БЖ в умовах надзвичайних ситуацій та запобігання поширенню COVID-19.

    Протягом навчального року адміністрацією закладу проводився контроль за дотриманням санітарних норм в їдальні та на харчоблоці, дотриманням персоналом правил особистої гігієни. За відповідним графіком здійснювалися щоденні та генеральні прибирання харчоблоку і їдальні.

    Соціальний захист учасників освітнього процесу

    Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством та є на особливому контролі у дирекції школи. Велика робота проведена педколективом по виконанню Закону України «Про охорону дитинства». Основними напрямами  роботи щодо забезпечення соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання і розвитку.

    На початку навчального року з метою обліку дітей і сімей, які потребують соціальної підтримки, проведений огляд з охорони дитинства, під час якого складено соціальні паспорти, оновлено банк даних сімей і дітей. Класні керівники вивчили умови проживання таких учнів. Всього на обліку в школі нараховується 7777 учнів, які потребують постійної уваги.

    На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей станом на червень 2021 року у них становить:

    -         дітей з інвалідністю – 1

    -        учнів з багатодітних сімей – 24

    -        дітей, батьки яких є учасниками АТО, бойових дій - 2 

    -        напівсироти – 5

    -        діти з неповних сімей – 1

    Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи.

    Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників

    Медичне обслуговування та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.

    Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у школі обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медична сестра Руда С.В.

    Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.

    Медичне обслуговування працівників школи здійснюється на базі Хмільницької центральної районної поліклініки. Вони щорічно проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Кухар проходить медогляд 2 рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику виділяється 2 дні. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у медсестри школи.

    Співпраця з батьками.

    Виховання учня у школі і сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Проводились батьківські збори із використанням дистанційних технологій.

             Управлінська діяльність

    Управління освітнім закладом здійснюється згідно з річним планом роботи закладу, планом внутрішньошкільного контролю та календарними планами вчителів-предметників і планами виховної роботи класних керівників.

              У закладі освіти в наявності всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього закладу. З підключенням ліцею до мережі Інтернет є можливим користуватися матеріалами сайтів МОН України, ДСЯО України у Вінницькій області, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та їх проектами. Функціонує сайт Шевченківського ліцею, створено сторінку у Фейсбук завдяки чому є змога діяти згідно закону про доступ до публічної інформації, а також вести просвітницьку роботу та всеобуч з батьками та здобувачами освіти нашого закладу.

    Новими документами, якими керуюся в управлінській діяльності, є листи Міністерства освіти і науки України від 25.02.2022 №1/3278-22 “Про режим управління” та від 07.03.2022 №1/3378-22 “Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану”. Відповідно до статті 8 Закону України “Про правовий режим воєнного стану” одним із заходів правового режиму воєнного стану було використання у ІІ семестрі потужностей та трудових ресурсів закладу, зміна режиму роботи , умов праці відповідно до законодавства про працю.

              Постійний контроль за якістю організації освітнього процесу здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи Мартинюк І.А.

              Контроль адміністрації дозволяє тримати в полі зору найважливіші питання в управлінні закладом, своєчасно реагувати на відхилення норми та негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимальну трудову атмосферу в колективі.

              Врахувати сучасні вимоги, стиль керівництва освітнім закладом більш близький до демократичного, оскільки більшість рішень приймається педагогічною радою на основі врахування думки колективу й інтересів справи, дуже хочеться створити такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива і самостійність підтримується, повноваження делегуються. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється.

    Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Адміністрація закладу приділяє велику увагу мотивації колективу до самоосвіти, удосконалення навичок роботи з ІКТ, обміну досвіду з цих питань.

    У зв’язку з цим я надаю колегам більше самостійності, прагну створити необхідні умови для самореалізації. У кожному із своїх колег бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх колег.

      Питання інформаційного та навчального характеру розглядалися на методичних оперативках та нарадах як при директорові, так і при його заступниках.

        Реалізуючи науково-методичну проблему школи в своїй педагогічній діяльності, учителі демонстрували під час проведення показових уроків з використанням інноваційних технологій, інтерактивних методик та використання ІКТ. Вчителі закладу приймають участь у онлайн-вебінарах, конкурсах, флешмобах. акціях.  

       Головні завдання школи:

    -  подальша реалізація Державних стандартів загальної освіти;

    -  створення умов для поліпшення якості освітніх послуг, особистісної реалізації змісту освіти, індивідуалізації навчання, забезпечення практичної спрямованості освіти шляхом залучення найкращого педагогічного досвіду, розвитку й оптимального використання матеріально-технічної бази школи;

    -    забезпечення умов якісної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання;

    -    забезпечення стовідсоткового оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями всіма педагогами відповідно до нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти;

    -   формування освітнього простору та позитивного іміджу школи;

    -    створення „ситуації успіху” для кожного учня;

    -   створення здоров’язбережувального середовища шляхом упровадження здоров’язбережувальних технологій навчання й виховання, дотримання санітарно- гігієнічного режиму, упровадження ефективних методів впливу з метою формування в учнів та їхніх батьків цінності здоров’я, створення умов для запобігання шкідливим звичкам, дитячій бездоглядності, підлітковій злочинності;

    -   виявлення обдарованих учнів, створення умов для розвитку здібностей школярів, залучення їх до світових освітніх стандартів;

    - формування конкурентоспроможного  випускника  школи  в  умовах 

    глобалізації освітнього простору;

    - формування  у  кожного  учня  потреби  до  саморозвитку  та 

    самовдосконалення;

    - виховання  почуття  глибокого  патріотизму,  взаємоповаги,  добра та справедливості;

    - зміцнення матеріально-технічної бази школи.

      Школа планує здійснювати комплексний підхід до реалізації програми фізичного і психічного здоров`я учнів, враховує адаптаційні процеси на всіх ступенях навчання, прагне успішно вирішувати питання формування загальної культури особистості, адаптації учнів до життя в суспільстві.

    Для реалізації головних пріоритетів, мети та завдань школи необхідне інформативне забезпечення, учительський потенціал, підтриманий відповідною матеріально-технічною базою.

    Прагну, щоб у школі надалі  панувало творче та креативне вирішення справ.

    Дякую усім за плідну роботу у 2021-2022 н.р.

     

     



    08.06.2022 | Aдмін

    Вернутись назад